Krew i komórki szpiku kostnego | 14 i 28 kwietnia 2021, godz. 19:00 – 22:00
(zajęcia 13 – 14)
Erytrocyty, leukocyty, płytki krwi – pochodzenie, funkcja i wynikające z tego konflikty. „Problemy rodzinne i wartości rodzinne” to główne konflikty krwi. „Pokrewieństwo duszy lub pokrewieństwo krwi”, „jeden z naszych wśród obcych, obcy wśród naszych”.
Zawartość tematyczna:
– Budowa i zawartość krwi,
– Hematopoeza (krwiotwórczość) – proces tworzenia krwi,
– Krwinki czerwone (erytrocyty) i hemoglobina,
– Rodzaje anemii. Wymiana żelaza. Symboliczne znaczenie ŻELAZA (MARS),
– Konflikt anemii. „Więzy rodzinne”,
– Niedokrwistość (anemia) i krwawienie (krwotok). Krwawienie z nosa i macicy,
– Hemoroidy,
– Hemofilia,
– Krwawienie z jelit. Choroba Leśniowskiego-Crohna i wrzodziejące zapalenie jelita grubego,
– Pojęcie chorób autoimmunologicznych w Nowej Medycynie Germańskiej,
– Grupy krwi, czynnik Rh,
– Niedokrwistości (anemie) hemolityczne, choroba hemolityczna noworodka,
– Konflikty niedopasowania grup krwi matki i dziecka. Konflikt alergii na mleko u noworodków,
– Jesteśmy z tej samej krwi? Ty i ja????
– Alergia na własne dziecko,
– Wysoka hemoglobina i hemochromatoza,
– Trombocyty,
– Małopłytkowość, trombocytoza.
KREW (łac. sanguis) —płynna i ruchoma tkanka łączna wewnętrznego środowiska organizmu. Składa się ze środowiska płynnego – osocza – oraz zawieszonych w nim ukształtowanych elementów (komórek i pochodnych od tych komórek): erytrocytów, leukocytów i płytek krwi. Krew krąży w zamkniętym układzie naczyniowym, dzięki działaniu siły rytmicznie kurczącego się serca i nie komunikuje się bezpośrednio z innymi tkankami organizmu ze względu na obecność barier histohematogennych.
Przeciętna objętość krwi u mężczyzny wynosi 5,2 litra, kobiety – 3,9 litra, a noworodki mają jej 200-350 ml.
Udział masy krwi w ciele osoby dorosłej wynosi 6-8%. U ludzi krew powstaje z hematopoetycznych (krwiotwórczych) komórek macierzystych, głównie w szpiku kostnym, a także w kępkach Peyera jelita cienkiego, grasicy, węzłach chłonnych i śledzionie.
SZKOŁA DR PIOTRA PAŁAGINA ON-LINE
Cykl webinarów: Anatomia, histologia, fizjologia – niezbędnik medyczny dla specjalistów Recall Healing / Totalnej Biologii, Germańskiej Nowej Medycyny, Biologiki.
Cały cykl jest przewidywany na 25 spotkań – do końca roku. Średnio dwa spotkania w miesiącu. Jeśli program nie zostanie zrealizowany w trakcie 25 spotkań, będą kolejne, aby uczestnicy mogli przejść cały cykl szkoleniowy. Dla osób mających wykupiony cały cykl szkoleniowy, dodatkowe zajęcia są bezpłatne.
UWAGA! To nie jest szkolenie dla lekarzy! To niezbędne podstawy przekazane w sposób zrozumiały dla osób bez wykształcenia medycznego!
Po każdych zajęciach otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz dostęp do nagrania webinarium – aktywny od terminu zakupu do 3. miesięcy po skończeniu całego cyklu.
Po ukończeniu pełnego cyklu webinarów otrzymujesz:
– Dyplom ukończenia szkolenia,
– Zaświadczenie ukończenia szkolenia na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Dr Piotr Pałagin – lekarz homeopata, pediatra, psychoterapeuta, astrolog. Autor unikalnej metody łączącej medycynę akademicką, homeopatię, psychosomatykę, Totalną Biologię / Recall Healing, Biologikę, Germańską Nową Medycynę, typologię, astrologię, metafizykę, symbolikę i hermeneutykę. Wykładowca, coach. Autor i współautor książek i publikacji z dziedziny homeopatii, psychosomatyki, psychologii. M.in. „Być mężczyzną? Zabronione!”, „Gdzie mieszka seks”.
Szkoła dr Piotra Pałagina to biologia człowieka w pigułce – niezbędne kompendium wiedzy o ludzkim organizmie, jego anatomii, fizjologii i histologii dla wszystkich, których interesuje holistyczna koncepcja postrzegania człowieka.
Inspirujące spotkania z dr. Piotrem Pałaginem, które w sposób zrozumiały przybliżają „ścisłe” zagadnienia medyczne, anatomiczne i ewolucyjne i łączą je z psychosomatycznym spojrzeniem na biologię człowieka.
Wiedza niezbędna dla osób interesujących się i praktykujących Totalną Biologię / Recall Healing / Psychosomatykę / Germańską Nową Medycynę / Biologikę.
Przystępny i inspirujący przekaz dr Piotra Pałagina pozwala oswoić się z tematami wydawałoby się trudnymi, ale NIEZBĘDNYMI w przypadku pracy związanej ze zdrowiem człowieka. Holistyczne spojrzenie na człowieka pozwolą Ci lepiej zrozumieć procesy zachodzące między mózgiem, ciałem i duszą/duchem człowieka. W naturze nie ma przypadków. Wszystko ma swój biologiczny sens.
Wiedza ta jest niezbędnikiem i solidnym wsparciem dla wszystkich holistycznych terapeutów.
Jeżeli chcesz poszerzyć swoje horyzonty, spojrzeć na organizm ludzki z innego niż dotychczas punktu widzenia, ten webinar jest dla Ciebie!
TEMATY KOLEJNYCH ZAJĘĆ:
Narządy sensoryczne. Słuch, wzrok, zapach, dotyk, smak.
Konflikty centralne i peryferyjne związane ze zmysłami. Wrażliwość, „Osoby o szczególnie wrażliwej skórze”, „Centrum” i „Peryferia”.
Kości, stawy, mięśnie.
„Dokąd zmierzamy”, „Czym jest sprawiedliwa wojna”, „Na wojnie nie ma zwycięzców”, „Jeśli przyjaciel okaże się wrogiem”, „Jeśli się boisz – nie rób, jeśli tak – nie bój się” i podobne konflikty związane z dewaluacją własnych działań, działań innych w stosunku do siebie i ich „wyczynów” w stosunku do innych ludzi. Konflikty mezodermalne.
Interakcja „królestw” śluzowo-mięśniowych (kobieta i mężczyzna, prawa i lewa strona, Mars i Wenus).
Narządy i procesy w organizmie, w których szczególnie ważne jest połączenie błon śluzowych i mięśni. Przewód pokarmowy – perystaltyka i trawienie. Oskrzela – wdech jest procesem aktywnym, wydech jest procesem biernym.
Układ nerwowy: centralny, autonomiczny i obwodowy.
Jeśli mózg kontroluje ciało, to kto kontroluje mózg. Połączenie ektodermy i mezodermy. Guzy mózgu, udary, zapalenie opon mózgowych i zapalenie mózgu. Konflikty władzy, hierarchii i zarządzania. „Kto jest szefem”, „obserwuje obserwatora”. Neuropeptydy i wirusy. Struktura i budowa. Stare i nowe mózgi (konflikt interesów: co jest cenniejsze i ważniejsze – żyć bez zasad lub umrzeć za zasady).
Współczulny i przywspółczulny układ nerwowy.
Adrenalina i acetylocholina. Nerwy czaszkowe i obwodowe. „Atakuj lub uciekaj”, „odcedź lub zrelaksuj się”, „śpij lub jedź”, „żyj lub …”. „Ogon kontroluje psa lub pies kontroluje ogon”.
Układ sercowo-naczyniowy.
„A zamiast serca ognisty motor (silnik)”, „Serce, nie chcesz smutku” – konflikty terytorialne mężczyzn i kobiet. Serce jako model relacji rodzinnych, jako urządzenie i sposób życia w domu. Kobieta i mężczyzna połówki domu. Kobiecy i męski sposób rozwiązywania konfliktów, zadań i celów kobiecych i męskich. Porażki i zwycięstwa. Łączenie konfliktów EKTODERMALNYCH I MEZODERMALNYCH. Nadciśnienie tętnicze to konflikt zadań nie do udźwignięcia, zawał serca to konflikt, w którym „wszystkie cele są puste”. Jak poprawnie przebiec maraton. Czy zwycięstwo jest najważniejsze?
Szyszynka, przysadka mózgowa, podwzgórze. System hormonalny jako całość.
Świetny mechanizm regulacji ważnych procesów humoralnych (odpornościowych). „Trzecie Oko” – mity i rzeczywistość. Ontologiczny model medycyny wg V. Dilmana. Komplementarne procesy bezpośredniego sprzężenia zwrotnego w organizmie człowieka. Asymilacja i dysymilacja. Ewolucja i rewolucja.
Tarczyca, przytarczyce, nadnercza, endokrynologiczna trzustka, jądra i jajniki. Hormony centralne i obwodowe.
Konflikt czasu jest głównym konfliktem tarczycy. Konflikt utraty kierunku jest głównym konfliktem nadnerczy. Co odkrył Selye? „Jestem mężczyzną lub kobietą” – jak poziom hormonów wiąże się z seksualnością i orientacją seksualną.
Odporność
Konflikty związane z odpornością: „Kto mnie ochroni?”, „Kim jestem w mojej rodzinie?” „Zew krwi i zew przodków”, Komfort życia i okoliczności nieodpartej siły. Konflikty grasicy, węzłów chłonnych i śledziony. Choroby autoimmunologiczne – konflikt niemożności połączenia mamy i taty w moim ciele. Autoimmunologiczne zapalenie tarczycy – główne konflikty. Reumatoidalne zapalenie stawów to główne konflikty. Jeszcze raz o cukrzycy i łuszczycy.
Rozmnażanie człowieka
OFF – LINE (NAGRANIA)
Pełen opis w zakładce NAGRANIA
Część XI – XII Skóra, włosy i paznokcie
Część IX – X Układ moczowy
Część VII – VIII Układ oddechowy
Część V i VI – Wątroba, woreczek żółciowy i trzustka
Część III i IV – Przewód pokarmowy
Część II – Jama ustna i jej okolice
Część I – Poczęcie i komórki – off-line (nagranie)